Alla inlägg under maj 2010

Av Ann - 31 maj 2010 04:07

  
Godmorgon kära läsare sovit gott? Det har jag i alla fall gjort dem 2 sista timmarna som gick att sova för redan halv 4 var jag pigg som fan så det var inga problem för mig att gå upp samt hoppa in i duschen.
Nu så har jag hunnit med duscha, borsta tänderna, druckit en alldeles stark kaffe för att orka och vet i fan om frukost går ner i magen just nu med tanke på att jag inte är direkt en sån där frukost människa.

Så äter jag brukar jag spy så det skulle inte förvåna mig om jag gjorde det denna gången med...
Visst jag sa ju att jag inte skulle blogga utan skulle låta fröken J sköta det men är jag rastlös som jag är nu och inte vill väcka någon så är det lika bra att jag bloggar right?
Men planen var att min resa skulle se ut så här under 1 dygn...
Borås-Herrljunga-Stockholm-Uppsala-Norrtälje-Uppsala-Stockholm-Alingsås-Borås men det blir alla destination förutom Norrtälje nu.

Vet ni förresten vad? Jag är fortfarande arg och irriterade kan inte släppa tanken på kryssningen jag blev tillfrågade det skulle inte sitta fel men men man kan inte få allt tyvärr:/
Ne nu så orkar jag inte blogga mer// A

Av Ann - 31 maj 2010 01:32

Jag kanske borde sova lite trots allt det är inte många timmar kvar tills jag ska upp? För tåget går 05:10 och jag måste åka hemifrån tio i 4 =) Hur blir vädret senare under dagen blir en stor överraskning vet jag, i alla fall så lär jag inte blogga något under dagen så jag hoppas att fröken J gör det när jag är borta?

I alla fall för en stund sen innan så fick jag erbjudande att hänga med på partykryssning till Tallin nu på lördag men var tvungen att tacka nej pga av att jag ska till Uddevalla på måndag:/ Damn inte inte bra det här...Men snacka om att man blev lite sugen?
Ne nu stänger jag av datorn och ska försöka sova lite natti sov gott people och sköt om er! // A

Av Ann - 30 maj 2010 21:39

   Gosh guess what? Det senaste tiden nu när jag har rest så har jag packat allt i sista minuten annars brukar jag alltid packa mina kläder hm vad ska ma säga? 2-3 daga i förväg för jag får alltid en sån där resefeber känsla känns det som?
Men det måste vara verkligen något fel på mig eller snarare inte likt mig faktiskt, ta tex den gången när jag festade i gbg och skulle stanna där över natten då blev det sista minuten planering och packa kläder i sista minuten sen denna gången sista minuten knappt för jag har inte ens packat gooooshhhh!

Kanske dags att börja snart? men först måste jag sitta och tänka om jag ska tacka ja till jobbet eller inte som jag blev erbjuden hur mycket i lön det rör sig om vill jag inte berätta samt vad det är för jobb berättar jag hellre inte.

(Åh nej det är ingen sexvideo eller något sånt)


Bloggar nog mer senare inatt när jag är rastlös//A

Av Ann - 30 maj 2010 15:14

Söndag är kommen äntligen för då kommer Gossip Girl på tv och visst det går ladda ner men helst vill jag inte göra det så att jag har något att se fram emot på söndagar Haha:D
I alla fall blev det ingen trip ner till stan för min del var för trött för att orka med så jag hade tydligen somnat framför tv som vanligt.

Men nu så håller jag på och tvättar och får massage av mammas massage stol as gött! 

Efter tvätten tänkte jag ta en sväng ner till stan och handla inför min tågresa Estochkolm vidare mot Eupssala hinner inte göra det med tanke på att jag åke redan 5 på morgonen så det återstår ska jag sova lite eller ska jag vara vaken hela natten? Men i alla fall så har jag fortfarande inte hört något från F hoppas han hör av sig snart jag...
//A

Av Ann - 29 maj 2010 19:04

Preci pratat klart med fröken J i tele vilket är nice hur länge vi pratade vet jag inte, sen så hjälper det heller inte att jag är sjukt seg nu så att jag knappt vet vad jag heter och då har jag uteslutit i alla fall att ta en sväng ner till stan och träffa fröken A...

Idag så blev det en tur till stan med kära mammi och well vi kom hem från stan med 3 par boxer troser till mig, skärp till henne och doft gran till bilen, silvertejp och vaniljmunkar typ tack mammi för troserna Haha...

Jag har inget mer att säga ska kolla på tv nu i stället och se om jag ändrar mig om en stund för att åka ner till stan eller inte vilket ser ut som ändå att svaret är nej //A


P.s Jag kom på detta och det är ingen sommar är sig likt, nu är både J och fröken A singel och jag halvt som halvt singel så det lär bli en jävlig intressant sommar när vi 3 är i farten Haha. Men en sak är säker och det är livsfarligt livsfarligt när vi är i farten...


Av Ann - 29 maj 2010 15:11

Ingen vänlig själ som vill göra mitt etik arbete?
Nu är jag riktigt trött på skolan igen, alla dessa läxor. Sitter alltså här hemma, det är helg, jaa till och med lördag, och jag sitter och skriver om dödstraff. Det är faktiskt inte helt okej!
Visserligen är dödstraff ett rätt kul ämne att skriva om, men nu har jag kört fast igen. Drar nog upp till mormor en stund, och sen hoppas jag att mammi vill med mig ut och köra lite brumbrum!

Kärlek till er!

// Puss J

Av Ann - 28 maj 2010 22:17

Skolan är slut för min del, 1 år på Komvux är rena helvetet må jag säga största misstaget tror jag ärligt att jag valde det...
Lärarna var halvt som halvt B inte så mycket hjälp fick man men avd fan jag orkar inte bry mig mer om dem, vännerna både nya och gamla vänner fick man och det är jag glad över och sakna dem flesta klasskompisar lär jag göra...
Men nog om det, i alla fall så är det inte många dagar kvar sen är jag på väg till Uppsala och Stockholm vilket jag längtar för jag behöver verkligen semester thats it.

Till sommaren så har jag uteslutit detta och det är får jag jobba något så säger jag ja tack men får jag inte jobba så gör det inte mig så mycket.
Ska försöka bara njuta av denna sommaren så mycket jag kan för det förtjänar jag efter att ha jobbat 5 år i rad utan semester samt på dagarna med vilket innebär 365 dagar gånger 5= 1825 arbetsdagar på ett ungefär jag har lagt ut i 5 år visst jag kan ha lagt ut mer men detta är på ett ungefär...

Alright fler folk har lagt ut ännu mer tid men jag känner att jag inte orkar med det nu, nog om det sen så har jag funderat på om jag ska fortsätta studera till hösten eller om jag ska ta ett break från skolan ett tag?
För jag känner mig helt slut och vet i fan om motivationen kommer till hösten?
Btw jag satt och kollade på detta och jag säger bara vadå Trollhättan? Lär nog vara sista staden jag besöker denna närmaste framtid tror jag...  

Men nog om det, idag så har jag inte gjort så mycket åkte til skolan och gjrode prov sen så har jag varit iväg en sväng till kontoret och hälsat på, sist well vad har jag gjort mer? Legat och sovit Haha, just det ja Amy kom förbi och hälsade på så nu har hon flyttat hem till Borås wheo! Välkommen hem till staden där alla har legat med alla...

Sen så är det prat om att när jag har kommit hem så ska vi ge oss ut på Sex and The City 2 hoppas fröken J är på då?//A

P.s Jag saknar F så in i helvete finns inga ord till hur mycket jag saknar F...

Av Ann - 28 maj 2010 18:39

Jaha, nu har ännu en vecka bara rusat iväg. Helt sjukt! Det går så fort, jag får sån panik. Snart är det sommarlov, och då blir det jobb hela sommaren. Sommarlov innebär att s tar studenten, och kanske inte kommer tillbaka till skolan mer? Sommarlov innebär att jag inte kommer träffa mys folk som jag träffar varje dag nu på ca tio veckor. Detta kommer bli ett hemskt sommarlov har jag en känsla av.

Egentligen hade jag velat ha skola hela sommaren.. Nu känns allt bra och vill inte att det ska ta slut. Ledsen J!


Igår var det iaf en mycket trevlig dag med klassen. Såg inte alls fram emot det först, som sagt, trivs lite för bra i skolan ibland..
Vi var först iväg i Gislaved för att titta på en hur mysig som helst dagverksamhet. Vilka grejer det fanns det! Allt fanns i stort sett. Nu inser man hur långt efter tranemo ligger inom det område.
Efter det blev det lite fika på ett servicehus, mys.
Sen åkte hela klassen hem till våran lilla klassföreståndare och hade det trevligt. Spelade lite kubb, okej jag kollade bara på pga jag är rätt kass på kubb, åt god mat, gick tipspromenad och avslutades med fika.
Bäst av allt var alla goa skratt, samtalen och bra människor. Har nog inte slappnat av och haft så kul på länge. Och det behövs vill jag lova, har kommit på lite själv att jag är nog mano. Ena stunden är livet ett rent ut sagt helvete, nästa är allt hur bra som helst och det kan nästan kännas som om jag svävar på små rosa moln.


Idag är det fredag, vilket betyder fredagsmys i skolan. vart ledig egentligen, men eftersom jag ligger lite efter bestämde jag och L oss för att dra till skolan och plugga lite ändå. Lärarna envisas med att ge oss läxor in till det sista, knappt två veckor kvar nu ju.
Så helgen blir det ännu mer plugg, hinns inte med något sup är jag rädd. Stooort forskningsarbete som jag borde ha börjat med för några månader sedan ska skickas in senast på söndag kl 00.00 Så det är nog så min helg ser ut. Visst kan jag göra undantag, skulle kanske en viss s höra av sig kan detdär forskningsarbetet köra upp något..
Drömma kan man väl alltid få göra.

// Puss J



Ovido - Quiz & Flashcards