Alla inlägg under augusti 2010

Av Ann - 31 augusti 2010 10:20

"Ibland vill jag bara kunna skriva till dig och berätta hur det känns, men jag känner att jag inte har modet till att göra det men frågan är kommer jag få modet till mig och göra det någon dag?"

Idag så startade den "riktiga" skoldag, jag började självklart med kvällskurs vilket jag inte har emot faktiskt.

För då fick jag sovmorgon och kunna ta det lugnt utan att behöva stressa samtidigt var det faktiskt lite skönt att vakna och att det är nästan tyst i huset.
Förutom att Daddy Jonathan jobbade med sitt företag med någon? Vilket gör mig inget för dem säger inte så mycket när jag går förbi heller.

Kan vara skönt att ha "privacy" tid, sen så tror jag att det är bättre att jag börjar äta lunch när jag vaknar i stället för hittils äter jag frukost men det blir inte förrän 2 på eftermiddag Haha.
I alla fall skolan gick bra lite jobbigt var det i början att jag aldrig tänkte att skolan var sjukt stort samt att det var olika byggnader.

Så jag började skoldagen med att gå vilse men jag lyckas komma till rätta senare när jag tog fram min karta och klassen var rätt okey dock jobbigt att vi hade cirka 3-4 timmars lektion med bara 10 minuters bensträckare.

Tror nog jag ska sluta klaga nu för det är den enda lektionen jag har på måndagar, btw så har jag också investerat något bra idag tycker jag.
Då menar jag "Spargris" ska spara alla 1 cent osv där vet jag, förutom 25 quarto för det behövs till buss samt tvättning.


P.s Nu vet jag skillnaden mellan Metroline och Beeline!
Beeline kostar 25 cent men jag måste gå ända till Broadway för bussen vilket tar cirka 15 minuters promenad samtidigt så slutar dem gå runt 17-18.

Medan metroline kostar: 1,50 dollar och gångavstånd till busshållplatsen är cirka 2 minuter samtidigt att det går 24/7 hela tiden vilket är rätt bra på kvällarna när jag går hem.

Gångavstånd hem= 2 minuter så jag hissar upp min tumme för metroline vet jag:D


Nu så ska jag sova natti// A


Av Ann - 30 augusti 2010 08:01

Jag säger bara nu ber jag verkligen över att min telefon ska hålla fram tills den dagen jag kommer hem.

Efter det skiter jag i om det håller eller inte, för en sak är säker jag ska investera mig en ny dator men frågan är om jag ska ha en Macdator eller Sony dator? Det där får jag sitta och klura på ett tag vet jag.


Min kropp känns inte som en 20 åring längre utan den känns som 70 åring typ för jag är fortfarande sjukt seg har knappt hämtat mig från denna helg sena nätter och få timmar att sova innan man är på g igen.

Idag blev det inte många knoppar gick runt i Americana Park och bara glassade dessutom fick jag med mig hem ännu ett par skor vilket bli 2 par här nu sen inte på tal om igår jag gjorde nya naglar denna gången blev det vita tippar och kostade bara 17 dollar sjukt billigt.
Fortsätter jag i denna takten och shoppa kommer jag knappt ha plats med alla kläder för gaderoben well vi ska nog inte prata om det Haha:D
Men tror nog det blir ändringar snart faktiskt för skolan börjar imorgon och jag har kvällskurs vilket börjar 19:00-22:05 okey för mig då får jag sova men är rätt osäker över vilken klassrum jag ska till så kanske bäst att gå dit tidigare och fråga det är ju aldrig fel ju.

Just nu gör jag inte många knoppar för jag kom precis från Lydias rum där vi tjejer hängde och hade det mysigt men jag var för trött för att stanna kvar samtidigt Jessica ska till skolan på morgonen medan Lydia ska jobba.

Så nu är det rätt mysigt i mitt rum tycker jag, Svenskt ljus från Ikea lyser upp i mitt rum och lugnafavoriter på datorn kan inte bli fel.

Tro det eller ej, just denna stunden så saknar jag Sverige och ett kopp te samt zappa bland kanalerna och att höra regndropparna sist inte minst ligga och tänka på vad jag kommer göra och hur min framtid visst det brukar aldrig bli som man planerat men ta det som till exempel:

Kalifornien inget jag har planerat liksom, men det var nog det bästa som har hänt mig men det blev lite impulsivt tror jag vilket är ju för sig rätt bra.

Men det jag menar är att runt 30 april kom det som en chock för mig "Jag ska mot Kalifornien" voops plötsligt står jag där på flygplatsen med exakt 23 kg i resväskan+laptop+min väska på väg till andra sidan jordklotet där jag har nollkoll om.
Sen när jag kommer hem till vintern för "semester" då? Vad händer? Sen när jag är tillbaks här vad händer osv?
Så om 2 år vad har jag för planer egentligen undrar jag? Vad kommer jag göra? Stanna kvar här eller flytta vidare till något annat land? osv osv.
Men nu är det nog om det ska kolla lite på tv sen sova vet jag för klockan är 23:25 här nu.


// A


Av Ann - 29 augusti 2010 23:39

Min plan var ju att jag skulle blogga igår natt när jag kom hem runt 3-4 tiden på morgonen men var för trött så jag lyckades somna direkt vilket inte händer ofta efter att ha varit ute.

Men gårdagen var okey var egentligen för trött för att gå ut men ändå gick jag ut för det dont ask why.


Tro det eller ej döm mig som ni vill, men igår innan utgången så åkte vi till Ikea gissa om jag inte kände mig hemma då?
Då menar hemma som hemma i Sverige för första gången då kände jag att jag saknar höstvädret och Sverige för stunden.

Jag kände mig så stolt igår när jag gick runt där,
1. Var för att det var Sverige affär 
2. För att Sverige har bäst kvalite när det gäller saker oftast.

3. Jag fick mina köttbullar

Så jag kunde inte låta bli att känna mig så stolt (Trots att jag inte gillar Ikea men ändå) igår så var jag tvungen enligt mig själv köpa Gul & Blå handduk sen typiskt att jag glömde köpa lingonsylt till köttbullarna typiskt:/
Men nu är klockan 14:45 och jag ska iväg på ärenden nu så jag bloggar senare

          


// A


Av Ann - 28 augusti 2010 23:01

Nu vet jag inte hur länge batteriet håller men jag ska i alla fall försöka lägga upp alla bilder dör batteriet så lägger jag upp ännu mer bilder senare...


1. Bara för att jag har varit i Hollywood

     2. Mitt i Hollywood hittar Jessica en svensk kille (Dock från en av ställen jag gillar men men)

 3.

Inne 3 dansgolv en av dem var det vi var på minns inte vilken 

 4

På g mot Hollywood, Lydia och hennes kille  
En bit av stranden och det är sant livräddar hus finns, det man bara ha sett på tv egentligen från Baywatch tex

Som avslut får ni se denna bild, resten behåller jag för mig själv         

Av Ann - 28 augusti 2010 20:30

Jag vaknade för 20 minuter sen men är fortfarande seg så jag funderar på att somna om lite till för klockan är bara halv tolv ännu.

Sen på tal om klockan inatt, jag kollade fel när jag gick och la mig så var klockan 03:35 inte 5 som jag skrev tror jag?


I alla fall vi började dagen igår med att sega oss till max med allt först var ju planen att hänga i parken men då var jag inte sugen.
Men det blev ändrade planer ganska snabbt för vi fick för oss att dra till stranden så ombyte igen och drog iväg.

Well när vi kom fram hade vi otur med vädret inte direkt sol och vågerna var för starka för att kunna bada plus det var kallt i vattnet tro det eller ej.

Så den enda som badade var Jessica vi andra höll oss utanför, men det bästa med hela strandäventyr är nog "spelhallen" och vet ni vad? Nu har jag sett det med egna ögon sånt där "livräddarhus" som man kunde se på Baywatch när det gick på tv lite häftigt

Efter en hel dag på stranden så skulle vi ju till Ikea men dit kom vi aldrig heller för det var försent vi kom inte hem förrän halv 9-9 well om man säger så här, 3 tjejer 1 dusch snacka om att vi bråkade om duschen?
Anledning till att vi bråkade om duschen var för att vi skulle ut VIP på någon krog minns inte vilket det va.

Så där stressade vi, kom inte iväg förrän halv tolv typ då blev det raka vägen mot Hollywood för party.

Well vi lyckas komma hem runt 3 med massa reklam blad och parkeringsböter för vi hade tydligen stått för nära korsningen.

Great 60 dollar får Lydias kille betala, men nu så ska jag iväg och äta frukost bilder från gårdagen får komma senare under dagen orkar inte det nu.


P.s Det är inte lika varmt som det har varit dem 2 senaste veckor, kanske vi börjar gå in i "vintertid" som dem säger nu?


// A

Av Ann - 28 augusti 2010 12:35

Rätt sjukt sent inlägg kollar jag det nu så är den snart 5 på morgonen om cirka 20 min typ så jag funderar på om jag ska skriva ett lång inlägg eller inte?
För jag är rätt trött om jag får vara ärlig och lite smått bakfull nu är inte okey med tanke på att jag har knappt sovit.


Men en sak är säker jag har tagit bort sminket vilket är bra, borstat osv det så well jag går och lägger mig nu och sover så berättar jag mer om min dag imorgon när jag har vaknat för nu går ögonen i kors!.


Natti // A

Av Ann - 27 augusti 2010 10:29

Har jag sagt att Edward Cullen från filmerna Twlight, New Moon, Eclipse osv är den snyggaste varelsen? Eller snyggaste vet jag inte men som skådespelare?
Det står egentligen mellan Josh Duhamel från (Las Vegas, Win a date with Tad Hamilton) och Edward Cullen från (Remember me och Twilight)

  Edward VS     Josh Duhamel?


Well båda har sina bra charm ochär bra skådespelare enligt mig men jag tror nog jag gillar Edward mer som vampyr än människa.

Men en sak är säker jag har nog sett twilight filmerna så sjukt många gånger så jag tror inte jag kommer tröttna på det alls så det innebär jag kan se filmen om och om igen utan att tröttna.


Blir ni chockade över om jag säger att jag har shoppat idag igen? Kanske inte va? Men jag kom inte hem med lika många påsar som jag gjorde igår faktiskt.

Men en sak är säker jag är fortfarande inte klar med gallerian trots att vi har gått runt i 8 timmar.

Sen så är det lite segt med när Jessica ska ut och röka samt sega inne i affären vilket jag inte är förtjust för den kvinnan segar.

För seriöst hittar man inget inne i en affär så behöver man ju inte stanna där och tvinga sig själv och hitta något va?
Sen så har jag märkt också nu att den bruden visst hon är kul men kräver en del komplimanger typ hur ser det ut på mig, hur ser sminket ut, har jag snygg röv vilket blir lite tjötigt enligt mig i längden.

Så well det är lite för mycket enligt mig (Amy och Jenny) jag är glad att jag slipper ger er så mycket komplimanger om varenda lite sak, sen att ni inte säger typ 1 gång i timmen jag är fet osv saknar er rätt mycket faktiskt vet ni det?

Jag funderar på om det inte har med att jag och hon bor i samma hus, hänger med varandra varje dag som då börjar med att vi går varandra på nerver? (Peppar peppar ta i trä för jag orkar inte med att bråka). Kanske irritation på g?


Efter shoppingen så blev det laga mat+ tvätta lyckades rätt bra dock att jag kanske har råkat färga en vit tröja från MQ till vit/rosa är inte säker för jag ser inte det nu när lampan lyser och golvet är orange/röd så det blir inte en bra blandning ska kolla det imorgon.

Sen så har jag med tänkt på detta och det är att jag ska nog inte ta kort på alla kläder jag har köpt för det blir tråkigt i längden.

Så helt enkelt jag håller det för mig själv.

Men nu så ska jag sova för jag måste vara taggade för imorgon då är det Ikea med Lydia, Jessica och Lydias dejt/kille.

Sen på kvällen blir det utgång vilket Jessica har tjatat om varje dag så nu är jag fan med en sak säker utjatade om det att jag ärligt talat egentligen inte vill höra om utgång imorgon men vad gör man egentligen en fredag kväll? En sak är säker jag ska inte sitta hemma jag ska ut för vi har lyckats få VIP på krogen.


Natti på er


// A

Av Ann - 26 augusti 2010 09:55

Shopping är bra för hälsan enligt mig så gå ut och shoppa nu!

Idag så blev det ingen Ikea dag för vi fastnade i skolan det var mer saker vi behövde göra än jag trodde.

Dessutom på vägen till skolan så hamnade vi lite här och där vi började med att jag skulle köpa vatten sen så skulle vi till banken för Jessica skulle ta ut pengar.

Sist inte minst vänta på bussen för att ta oss till skolan så well det tog sin tid när vi kom fram till skolan. 

Men vi började med att jag rullade/krypte upp för trappan det var sjukt varmt+trött var jag med. 
Så well vädret hamnade idag på 90 degress vilket blir i Sverige temperatur om jag inte minns fel 34?
Någon som kan kommer ihåg hur man räknar ut "degress" till svensk temperatur?


Aja i skolan fick vi gjort massa saker som tex Jessica ändrade sitt schema, vi har köpt busskort så vi kan ta metroline varje dag för det är nära hem till oss. (Så nu kan jag berätta för er senare vad som är skillnaden mellan Beeline och metroline)
Sen får jag heller inte glömma att berätta att jag har äntligen fått betala för mina klasser/kurser kostade bara 12 credits vilket jag inte kommer säga vad det blir i Svenska pengar om ni inte redan kan räkna ut det.

Bara för det så kändes det som om vi behövde "rehab" från skolan gissa vad som hände idag? Ingen IKEA blev det för vi tänkte vänta på Lydia så att hon kan köra oss en sak är säker.

Så det blev shopping tur på Americana ovanligt va? (Btw vi är inte klara med alla affärer ännu det är mer affärer.) Men jag tyckte jag gjorde bra fynd och då menar jag riktigt  bra fynd.
Jag funderar på att ta kort på det jag har handlat imorgon om jag hinner så ska ni få se vad jag har köpt sen jag har kommit hit.

Btw detta tyckte jag var kul: 
Jag kollade nyss min gaderob och såg att jag har boxarlinne i vit, svart, grå, baby rosa, rosa/orange, röd, persika rosa typ tror jag? Men kanske jag ska ta kort på det så får  ni se hur roligt det ser ut men boxarlinne är sjukt snyggt på tjejer och passar till allt enligt mig som tex party osv.

Sen så har jag också märkt att jag har köpt en del andra saker och hängt in i min gaderob men inte tagit bort prislappen av någon anledning?

Aja nu är det nog med bloggandet bilder på kläder kommer kanske imorgon, nu tänkte jag gå upp till Jessicas rum en stund och hänga för Lydia är ute och umgås med några av hennes gamla vänner vi orkade inte hänga med så vi stannade hemma i stället.

För en sak är säker alla shopping påsar vi hade med oss hem idag tog våran energi.


P.s Jag tror nog grammtiken i Svenska är ingen höjdare just nu för enligt MR X så bryter jag en hel del när det gäller skrivandet och pratandet men jag skyller på att jag umgås med mina tjejer vi pratar engelska varje dag.

Så bli inte arg på mig vet jag.


Vet ni vad? Just nu vill jag inte hem till Sverige en sak är säker för jag trivs för bra hittils men jag funderar på om det inte har med att skolan inte har börjat?
På tal om skolan igen så såg jag att jag har bara 4 lektioner hitills på en 1 vecka men dem är runt 4 timmar långa 5 lektionen börjar inte förrän 20 september vilket är okey för mig

Så dö kommer jag göra på lektionen när dem är så långa, så jag hoppas att dem låter oss ha en bensträckare. 


// A

Ovido - Quiz & Flashcards