Alla inlägg under februari 2011

Av Ann - 27 februari 2011 00:26

Japp nu känns det så att mitt alkohol (stavning på svenska hjälp?) i alla fall tar över lite av mitt liv förra veckan alkohol, denna vecka torsdag-lördag alkohol men än så länge så är det ju lugnt enligt mig för hittils så har jag inte slarvat med plugget eller något.

Kommer i tid varje dag till skolan undantag när jag har Aviation history (Flygvärdinna) så är jag 10 minuter sen men det gör oftast inget för min professor är 20 min sen varje gång så det är lugna puckar ju.

Trots att om vi blir sen så säger hon inget för hon r jätte gosig människa helt enkelt, aja i alla fall igår så blev det bowling med svenska gänget trots allt fattades 5 svenskar men det gjorde inget.

Så vi var blandade svenskar+blandade minns inte var alla kom ifrån men det var jätte roligt att jag kunde dra igång något sånt här och alla ville komma trots det dåliga vädret.

 Vi bowlade i 1 timma ochc och hade jätte roligt helt enkelt massa med gamla hits dem spelade och så lyckades vi klämma in det s det blev dans+bowling och jag tror att vi var dem mest högljuda människorna på bowlingen Haha men vad fan det är värt det så är det bara!

Aja ne nu måste jag plugga för senare så är det fest igen ikväll då skulle vi tydligen till några tvillingar och festa?

Hela gänget+Andrew (fotografen) var och bowlade igår så trots allt vi var 11 personer

  Svenska gänget =)  

Av Ann - 26 februari 2011 03:35

Japp jag tror jag börjar bli för gammal nu med det menar jag att igår när jag var ute på krogen så redan vid 1 ville jag åka hem och då var jag jätte trött höll på att somna stående på golvet Haha.
Men egentligen så funderar jag på om det inte har med att jag vaknade tidigt igår och började min lektion 07:50 sen efter skolan åkte jag iväg och shoppade med Josefin och sist hem och fixa sig innan man skulle iväg till Jessica och sist dra med henne ut på krogen som det gjorde att det tog min kropp så?

Aja i alla fall så är det planerat vi svenskar ska iväg och bowla vilket kommer bli kul, bilder lär dyka upp på facebook men vi får se om jag orkar lägga upp det här på bloggen eller inte?
Så det är kanske dags att fixa iordning sig för snart kommer min fejkpojkvän (Min blivande rumskompis/kompis/klasskompis) Haha och hämtar upp mig och senare drar vi mot bowlingen.


Så blogga gör jag la snart igen en ska är säker ha en bra lördag hemma i Sverige medan det är fortfarande fredag här och kallt/regning är det med!

Av Ann - 24 februari 2011 08:24

Först kan vi börja med att säga att jag är trött på mig själv satt idag 3 timmar extra i skolan för att köpa en psykologi bok som visar sig att inte stämma när jag nu kommer hem och kollar på det.

Kul eller inte kul vad säger vi? Jag är trött på mig själv och suck jag som behövde kapitel 1 innan lektionen börjar imorgon och jag hinner inte det på 10 minuter suck.

För min första lektion börjar 07:50 och slutar 09:00 senare så börjar jag nästa 09:10 då är det redan kört för det tar ju trots allt också tid att gå till nästa byggnad med ju.

Aja i alla fall nu minns jag inte när jag skrev senaste? Antar att det var i lördags ? Men tyvärr så får bloggen hamna i sista hansprioritering för jag har skola och plugg att sköta.

Helt sjukt egentligen att det kan vända så snabbt när jag inte hade läxor klagade jag men nu sitter läxorna över huvudet på mig Haha.


Men nu är det som sagt helt bestämt jag flyttar in i Lidias rum och det jag behöver skaffa är säng och extra täcke thats it.

Sen funderar jag p att kolla craiglist och se om jag hittar någon soffa för det är ju inte fel att ha det och sist inte minst playstation 2 skulle inte sitta fel.


Men helt enkelt i söndags kom Lidia hem efter att jag var med Josefine, Rifat och Josefines kille nånstans 10-20 min utanför Glendale.

Vi gjorde inget spec direkt dock eller jo italiensk mat och italiensk cauppucino mums bästa kaffe ever!
Sen måndag shopping med Lidia
Tisdag: Skola och plugg damn
Onsdag: Skola och imorgon oj vilken dag säger jag bara det kommer bli

Torsdag: Efter skolan fika med Rifat, träffa Josefin, shoppa med Josefin, Komma hem byta om, hämta upp min margaritas hos Rifat gå till Jessica och sen festa, hem under natten om jag hinner, hänga med Rifat till en pub och lyssna på livemusik?
Fredag: Plugg och bowling står på listan
Lördag: Utgång med min rumskompis dem antal veckorna jag ser henne
Söndag: Plugg och ruttna åt skogen Haha

Sorry för den knepiga uppdatering men så blir det när jag är helt slut måste sova nu så jag uppdaterar snart igen kanske imorogn vem vet?
Aja förresten så måste jag dela med er 2 saker som jag tyckte var roligt eller vi tar en idag och den andra tar vi imorgon eller övermorgon.

Jag: Josefine säg mig skillnaden på I och R
Josefine: Den ena är vitt och har grön jacka syns överallt och den andra är mörk
Jag: Haha precis det jag tänkte på inte dum gissat ändå men poängen är med det hela Josefin är att dem är ging och jang Haha.

Natti från CA btw det är kallt 6 grader kanske på morgonen eller inte ens i närheten? Men på nätterna är det kallt och gissa vad ännu ett par vantar jag köpte är på äventyr undra när jag kommer få tillbaka alla mina 2 par vantar?

Av Ann - 23 februari 2011 22:35

Sitter just nu på lektion som handlar om flyghistoria tror jag? Minns inte direkt namnet men det jag kommer ihåg att klassen heter AT130.

Vi sitter och pratar om funktioner etc om flygplan lite repetition från FAA klass så lite långtråkigt blir det men samtidigt kan vara bra att få refresha minnet igen.


Men finally as gött att jag slutar snart dock lite segt att jag måste sitta här till 6 typ för att köpa en psychologi bok:/
Aja bloggar lite senare ska tillbaks till lektionen verkligheten


Av Ann - 21 februari 2011 08:30

Yesss det stämmer jag ska flytta!!! Gissa vart? Nu börjar ni säkert bli nyfikna va?

Skämt vid sidan jag ska flytta till min rumskompis rum i stället hon ska flytta ut vad det ser ut som nu i alla fall.

Men huvudsaken är att jag ska få ett större rum och större säng för sist om jag inte minns fel jag ramlade nästan ut i torsdags natt hur det gick till ska vi inte prata om men huvudsaken är att större säng javisst.

Aja idag har det varit en sån där allmän seg söndag inte gjort direkt så många knoppar vaknade vid 2-3 på eftermiddag och drömde att jag fick sms men det visar icke picke.
Jag som satt och hoppades på sms från en viss person men nej nej...

Annars så har det blivit smoothie och italiensk middag med Josefin mums gott var det i alla fall en sak är säker.

Precis när jag kom hem så knackade det på min dörr någon minut senare och det visar sig vara min rumskompis Lidia, vi satt och pratade och wow det var mycket att ta igen för hon har varit borta och jobbat i 1 vecka.

Sen att jag måste också snart vänja mig att hon ska flytta buhu jag hatar att släppa saker och speciellt en sån underbar vän som hon är.

Visst det finns massa med andra kompisar men hon är den första jag lärde känna efter Jessica då och det var en gång i tiden Jag+Jessica+Lidia men nu är det inte samma sak mer:/
Visst jag låter nu bölig och gnällig men det är jag också för det är en söndag.

Ingen skola imorgon förresten för det är Holiday då är det rea som gäller Haha


I b

Av Ann - 20 februari 2011 10:24

Ibland så funderar jag på om det inte är tjejen som blir mest sårade i ett förhållande än vad en kille blir?
Det jag menar är att tjejen öppnar sig mer för en kille medan kille inte öppnar sig så mycket?
Lite kul att jag brukar tänka om det och så fick vi i min psykologi klass uppgift att tänka på det så skulle vi diskutera om det senare.


Aja i alla fall igår så fick jag nog mina adidas skor har tydligen gått sönder likaså mina svarta skor från HM har också gått sönder så tur i turen eller? Aja det läcker in vatten på båda skorna så jaa inte direkt förtjust blev jag.

Så ett par gumistövlade hittade jag idag men för att återkomma till det senare, igår var ju som sagt jag, Rifat och My på bio vi kollade på Just Go With It med Jennifer Aniston och Adam Sandler.

Något jag rekommenderar att kolla efter bion så blev det promenad hem och raka vägen mot sängen mys på hela högsta nivå as gött.


Aja i alla fall imorses eller rmorses när jag vaknade var klockan 1 och jag kom inte ut ur sängen förrän 2 på eftermiddag.

Då blev det ryck med att gå ut och leta efter rainingboots, så det var raka vägen mot Macys och jag hittade ett par (Tro det eller ej hela förra året försökte jag hitta ett par snygga men det gick inte och tro det eller ej dem ligger trots allt på 79:90 dollar uppåt) aja hitatde mina där ska ta kort på dem en dag så får ni se, i alla fall det possitiva är att dem ser ut som vanliga stövlar med as gött tummen upp i alla fall.

Men det roligaste är att mina skor skulle kosta med tax och allt 88 dollar om jag inte minns fel men jag fick kupong rabatt så jag betalade bara 71 dollar as gött ju.

Steve Madden gummistövlar javisst I love it, hittade också lite andra saker som benvärmare, vantar, smink osv så nu lär jag klara mig.


Btw hittade bild på mina gummistövlar s¨här kommer dem innan jag stänger av datorn och sover


 

 

Av Ann - 18 februari 2011 23:54

Uscha sitter just nu i någon internet cafe med min kompis planen är att vi ska plugga men jag har inte fått igång motivationen ännu men jag hoppas att det kommer snart!

Aja i alla fall igår så fick jag äntligen tag på min kompis och well vi mötes upp i Americana gick till Bevmo och köpte alkhol Haha tummen upp.

(En sak jag rekommenderar testa aldrig mango+pineapple drink) det var så äckligt att jag inte visste vad jag hette Haha.

Men aja det bev det gamla goda heliga margaritas och smakade lite baileys gjorde jag med men problemet baileys var för stark för mig annars var det jätte gott:/

Jag kom i alla fall hem runt 1 tiden tror jag fick skjuts hem av en killkompis så det var rätt behövligt med tanke på att det var kallt igår kväll.

Så raka vägen mot sängen blev det väl behövligt en sak är säker.


Idag är planen att vi ska ta det jätte lugnt men vi får se vad kvällen leder oss för det regnar ute som sagt brr:/

Av Ann - 18 februari 2011 00:52

Äntligen nu får vi hoppas på att bloggen är på min sida och inte hänger upp sig som den gjorde innan.

Då kunde jag inte blogga något alls:/ men nu verkar det funka så peppar och peppar ta i trä man kanske ska säga?


Aja i alla fall vaknade jag för 2 timmar sen igen men ligger fortfarande kvar i sängen och funderar på om jag orkar gå till nagelaffären och få dem gjorda eller ska jag vänta ett litet tag till?
Men idag så var det sista skoldag har börjat 07:50 varje dag och äntligen idag 10:35 slutade jag as gött så nu är jag ledig fredag-måndag anledning till måndag också är för att det är någon holiday så jag hoppas att det är sol hela veckan så jag kan få åka till stranden.


Men jag kom också på en sak och det är att detta året kanske jag behöver bara köpa 3 böcker som behövs.

VIlket är inte fel jag har redan en sen innan, sen så ska jag kanske få en av min klasskompis och sist inte minst 1 bok fick jag av min kompis.

Så vi får se hur det blir med resten av böckerna aja i alla fall nu väntar jag på min plastkille (skämt vid sidan) min killkompis för att han ska sluta då ska vi iväg och handla lite färska frukter och mixa ner det till alkohol Haha nyttigt javisst!:D


Ovido - Quiz & Flashcards