Alla inlägg under oktober 2010

Av Ann - 30 oktober 2010 10:44

Jag kom precis eller a snarare 20 minuter sen hem från Josefine har spenderat där hela kvällen med pluggat, sen så myste vi till det med popcorn och varm choklad med marshmallows kan inte bli bättre liksom, det enda som fattades var svensk godis men det är en annan 5:a =)
Sen så har vi äntligen nu fått chansen att skriva ner lista vad som ska inhandlas när jag åker hem till Sverige och well viktigaste är ju GLÖGG och Risgrynsgröt hittils vet jag och självklart tuggummi och dem basic saker så well det är inga kläder jag har emdm ig i sånna fall det blir mat i min resväska Haha.


Varför det inte blev någon utgång vet jag inte men det är skönt att bara ha tid för att sitta och plugga och bara ta det lugnt så stressade dagar man har på veckodagarna.
Nu då? Jo tänkte kolla lite vad som händer hemma i Sverige samtidigt så måste jag göra något åt min allergisk reaktion som har spridit sig till halsen och well lite svårt att andas men vad gör man liksom? Dessutom undrar jag vad jag har ätit eller gjort med för att få den reaktionen så?


Natti från L.A =) P.s det var 26 grader sol idag:D Jag vet Sverige att ni har det grått och regning hemma jag tycker synd om er!:D


//A

Av Ann - 30 oktober 2010 01:21

Gissa vad jag gor en fredag allvarligt talat Hahaha, tro det eller ej jag sitter kvar i skolan och klockan ar 16:20 hade jag varit hemma i Sverige nu och pluggat sa skulle jag inte offra en minut av att sitta i skolan.


Men som sagt nu gor jag det och sitter jag en stund till sa kommer min klasskompis och kor mig hem sa jag slipper bussen vilket ar ratt skont. Fortfarande ar det prat om helgens planer vi vet inte vad vi ska gora annu men nagot far det bli sen sa ar det lite laxor som maste goras med men det fixar jag nog imorgon nar jag vaknar for det ar inte sa mycket kvar om jag inte minns fel.


Skriver nog nar jag kommer hem, p.s Jag ar fortfarande kar i systemkameran familjen:P

//A

Av Ann - 29 oktober 2010 11:51

Jag borde soavn u egentligen för klockan är ändå 3 på morognen här snart i  L.A men samtidigt vet jag heller inte vad det är som hindrar mig från att sova? Jagä r ju trött och ögonen går i kors typ men ändå så vet jag inte?.


Aja i alla fall så ser det ut som att internet funkr helt utmäkrt här och nu så det är skönt en sak är säker. Sen då? Jag har tagit en nattdusch inte fel alls sen då? Hm jo just det ja! Jag ska till skolan om en stund tro det eller ej? Frivilligt på en fredag lär bli rätt intressant att se detta vet jag:P Om jag inte vänder tillbaka till sängen lika snabbt?. Helgens planer är ju Halloween och jag tror inte jag ska klä ut mig för jag har aldrig varit förtjust i det ju men jag får se hur det blir imorgon och hela helgen. Sen så tror jag knappt att det står UTGÅNG på våra panna tror nog det blir något annat?. Aja i alla fall så satt jag nyss eller a innan och tänkte på risgrynsgröt något jag måste verkligen äta när jag kommer hem.


Samtidigt måste jag och Josefin sitta och skriva en lista på vad jag ska ha med mig härifrån och vad jag ska ha med mig från Sverige snart vet jag. En sak är säker mjukis byxor!!! Sen flera omvandlingsuttag för att kunna använda svenska saker.


Jag säger bara skönt att lugna favoriter radio finns så nu strömmar det ur min dator lugna favoriter och Forever Young spelas just nu hm inte poppis från min sida finns orsaker men det går.

Ne nu blir det sängen natti

  Färsk cocous nöt drink och japp tea drink från Pho City! Im home in Vietnam LOL  

Mitt företag som jag har grundat här (NOT) men coolt att den heter Ann och efternamnet Taylor kan vi nog skippa.


//A

Av Ann - 29 oktober 2010 08:39

Yes internet funkar nu igen den har inte funkat på 4-5 timmar men då är frågan hur länge detta internet håller i sig?
Aja skoldagen var riktigt smärtfri och snabb idag enda dagen jag uppskattar och det är torsdag med consuler Troy. Han rockar!:D

Sen då? Efter lektionen så var jag iväg och boka en appoinment med Troy för nästa onsdag då ska jag prata med honom om vad jag ska ta för kurser osv till nästa år kan vara skönt att prata vet jag.

Men i alla fall jag har inte så mycket att berätta för jag är så trött och vissa saker här tar min energi.

Så jag avslutar här

//A

Av Ann - 28 oktober 2010 20:33

Jag vaknade för cirka 1 timma sen och har redan lyckats få 2-3 samtal på 1 timma rekord? Javisst!

I alla fall inatt när jag låg och sov så drömde jag om airport koder snyggt eller inte snyggt Haha, sen så gissa vad jag drömde om er? JO MIN SYSYEMKAMERA! FUNDERAR PÅ ATT BESTÄLLA DEN NU OM INTE FAMILJEN TÄNKER KÖPA DEN TILL MIG I JULKLAPP?

http://www.netonnet.se/art/foto/systemkamera/systemkamera-paket/canon/canon-eos1000deoskit1/136363.4999/ För en sak är säker det priset hittar man inte någonstans med det hela kittet så hm till helgen beställa det kanske från internet så det skickas hem till mamma? Hm jag får fundera på det vet jag!;D


Men nu så ska jag prata med min kära X, X är som min drog, jag lättar jag flyger, jag svävar <3 Sen blir det skola och riktigt kort dag idag vet jag, dessutom så känner jag mig helt utvilade idag med tummen upp!:D

//A

Av Ann - 28 oktober 2010 09:38

Är det inte USA som har grundat Mcdonalds egentligen? För jag säger bara uscha jag är besviken på dem.

Idag när jag promenerade med Josefine så passerade vi Mcdonalds och jag blev sugen på äppelpaj så jag sprang in och köpte det var helt överlycklig över en paj liksom.

Så well öppnade innehållet och såg pajen rena besvikelse:/ För det var inte samma paj som vi har hemma i Sverige denna smakade hemsk var inte alls god.

Med andra ord jag är helt och hållet besviken på äppelpaj här! Dem får skämmas Haha:@ Men nu har jag fått träffat Josefines "Flamsy" lilla puppy helt förälskade är jag.

Ne nu blir det prata på skype med en kompis sen sova vet jag så sista inlägget är detta.


Natti//A

Av Ann - 28 oktober 2010 03:24

Vet ni vad familjen? Jag vet att jag tjatar om systemkamera hela tiden har pa bloggen men ni anar inte hur taggade jag ar och onskar mig en systemkamera sjukt mycket speciellt att jag ar kar i systemkamera med.

Men i alla fall satt jag och kollade samt bladdrade igenom lite pa expert.se, netonenet, onoff,elgigianten och just nu sa sag detta erbjudande pa NetOnNet pa systemkamera och kostar bara 4 190:- svenska kroner for hela kittet. Sen sa ar det heller inte varje dag dem har detta erbjudande sa kara alskade familj jag vet att jag tjatar om detta, sen att jag har blivit sa stor for julklappar men detta ar verkligen nagot jag vill ha och onskar mig. Sa ni far garna kopa detta till mig innan kampanjen gar ut jag dessutom sa tycker jag att jag staller upp och finns dar for er hela tiden for det mesta. Please!!! // A

http://www.netonnet.se/art/foto/systemkamera/systemkamera-paket/canon/canon-eos1000deoskit1/136363.4999/

Av Ann - 28 oktober 2010 02:31

Sitter i skolan just nu och som sagt skolan rock! NOT Tidsfordriver tiden samtidigt som jag samlar pa mig timmar for extra credits i mina kurser. Kul eller inte kul? Lunchen jag at var inget jag jublar over plastnudlar typ. Mammas mat skulle inte sitta fel nu heller har inte atit hennes mat hm sen augusti faktiskt om jag inte minns fel. Well det ar nu nar jag inte bor hemma eller har nagon som lagar mat uppskattar jag mer maten Haha.
Sa nu ar 1 av middterm test avklarade och det innebar att det det ar kanske 1-3 kvar minns inte exakt hur det ar pa den fronten?

Jag undrar ocksa om inte tiden kan ga fortare nu for jag vill se Josefines lilla hund och hon har lovat mig att jag ska fa vara hundvakt en liten stund nar hon ar i skolan vilket blir spannande vet jag for det ar en liten puppy ;) Forresten pa tal om inget sa fick jag sant dar Sverige rus i mig inatt satt och lyssnade pa Emil i Lonneberga lat, Pippi, Totte och Zillah, Anki och Pytte, Imse Vimse spindel, blinka lilla stjarna osv osv det kallar jag att tidfordriva tiden pa natten och det funkar ju inte alls fel det:) Sen pa tal om inget heller sa har jag fatt allergisk reaktion av duschtschampo kul eller inte sa nu sitter jag har pa andra sidan jordklotet och ser ut som prickig korv pa magen och ryggen snyggt? Ne inte direkt! Men jag hoppas det gar over snart och jag ar dessutom trott pa allt det har med allergiska reaktioner nu vet jag.


Tex:
Jag ar allergisk mot harfarger (Sa inget mer med att andra harfarg)
Mandel notter,Apelsin,Paron,Apple,

Kanske Pencillin? (Minns inte) daremot far jag antibiotika for dem orkar inte kolla upp om jag ar allergisk mot pencillin

Pollen, hast, kaniner, hamstrar, kanske katt vad jag minns hittils men det ar saker fler saker jag ar allergisk mot? Kommer jag pa sa ska jag beratta det.


Sen sa lovade jag ju bild pa vandrande pinne ju om ni minns? Som sagt det ligger i Josefines mob och vi ar lite lata med att overfora det till min mob sa med andra ord hall ut.
P.s Sverige vet ni om att jag har 26 grader sol nu och gar fortfarande i sandaler och klanning men det ar inte lika varmt langre som jag hoppas. Sen sa langtar jag lite till sondag da ska jag aka ivag och kolla pa vissa hus som ar helt inne med dekoratiner for Halloweeen och bilder ska jag ta sa uppdatering pa det kommer senare.

 
Shit nu blev det en ratt lang inlagg men sa ar det nar jag har trakigt Haha


//A

Ovido - Quiz & Flashcards