Alla inlägg under juni 2010

Av Ann - 30 juni 2010 22:11

Jag tror det enda jag har gjort idag är promenerat och promenerat kors och tvärs genom halva stan duktigt säger jag bara. Men som tur är så hade jag med min kära fröken A

Sen har både jag och fröken A vittnat till en krock som hände idag vid city mataffär.

Men i alla fall har vi fått gjort en del tex köpt nytt matbord till henne världens kap 500 kr ordinare priset var runt 2699 kr inte begnat heller.

Sen pumptvål osv med och jag kom hem med ett par korta leggins sist inte minst har jag nu lovat mig själv att inte dricka cola, äta ute, shoppa fram tills den dagen jag åker till Stockholm vilket är om cirka 11 dagar om jag inte minns fel.


Vet ni vad förresten? Det börjar bli lite mysko tycker jag att ligga och drömma om personer som man helst inte ska drömma om:O
Ta tex mitt ex idag, jag drömde om honom från ingenstans om våran gamla förhållande vilket jag får inte drömma om egentligen för det vi hade var fint men livet går vidare.

Precis det jag gör jag har det bra nu men saknar min F så fucking mycket och det är jobbigare än jobbigast allvarligt.

Så jobbigt att jag inte har koll på hur många veckor/månader/dagar vi har varit ihop/han har varit borta osv.


//A


Av Ann - 30 juni 2010 00:03

ÅTTA SAKER OM DIG SJÄLV: 1. Är du singel?: Kanske det kanske 
2. Är du lycklig?: Lycklig? Är jag la nog? 
3. Är du uttråkad?: Ja, annars hade jag inte gjort denna listan

4. Är du ledsen?: Nej :)

5. Är du italienare?: Haha vadå italienare 

6. Är du cooling?: Of course

7. Är du från irland?: Irland?

8. Är dina föräldrar fortfarande gifta?: Ne 

TA SAKER OM DITT KÄRLEKSLIV:
1. Tror du på kärlek vid första ögonkastet?: Inte längre för det finns inte
2. Har du någon gång blivit sårad?: Bara 2 gånger så det är lugnt
3. Har du någonsin tänkt på samma tjej/kille flera gånger under samma natt?: Ja
4. Har du gillat en tjej/kille utan att berätta det för henne/honom?: Mja vet inte ?
5. Har du haft en hemlig beundrare?: Klart att man har haft ;p
6. Är du kär? Är det då man är kär i allt som rör sig med två ben?
7. Vill du gifta dej när du blir stor?: Kan la hända?

10 TVÅ ALTERNATIV 1. Godis eller chips?: Beror på vad jag är sugen på
2. Hår eller ögon?: Båda
3. Katter eller hundar?: Vet inte 
4. Några få bästa vänner eller jättemånga "vanliga" kompisar?: Några få

5. Tv eller internet?: Tv & Internet

6. Coca-cola eller pepsi?: Helst inget av det men annars får det bli ramlösa 

7. Utekväll eller romantisk hemmakväll?: Både och
8. Pengar eller lycka?: Båda kanske
9. Dag eller natt?: Beror på
10. Msn eller mobil?: Mobil!

TIO "HAR DU NÅNSIN..."
1. Blivit påkommen när du försökte smita hemifrån?: Nepp
2. Brutit ett ben?: Nope
3. Gjort nåt du ångrar?: Kan hända
4. Hoppat bungee jump?: aldrig
5. Ljugit för någon du tycker om?: Ja :/
. Ätit en hel tårta?: Nej blähä
7. Gjort bort dig offentligt?: Vilken ålder pratar vi om då?
8. Velat bli tilsammans med ditt ex igen?: Tror inte det
9. gråtit när ett husdjur dog?: ne
10. Velat försvinna?: Ibland?

8 SENASTE
1. Telefonsamtalet du gjorde?: Mikael
2. telefonsamtalet du fick?: Jobbet
3. Personen du var med?: Fröken A och Putte 
4. Roligaste grejen som hänt?: Vilket år pratar vi om
5. Personen du smsade?: Daniel
6. Du kommenterade?: Kommenterade face eller?
7. Du tillbringade natten med?: mina gossedjur haha
8. Du kramade?: oj det ska vi inte prata om

Av Ann - 29 juni 2010 23:25

Yeah, att åka inlines är nog det bästa som finns under sommaren om man har rätt inlines...
Sen att åka ner för backe är också det bästa som finns för farten jävlar vilken härlig känsla och adrenalin man får då.

I alla fall så åkte jag från mig till fröken A idag och hjälpte henne med hennes lya och well vad kan det ha tagit? Kanske 20-25 min ner till stan eller knappt det men på vägen ner till stan så sprang jag på en kompis trevligt att prata med honom mer hann vi inte.

För jag skulle vidare till fröken A och hjälpa henne med flyttkartongerna och det gick galant så nu ser det ändå såpass allt hyfsat ut och kommer bli bättre när vi har köpt fler saker!
Men nu så ska jag prata det sista med fröken A igen men på msn natti folket //A


Av Ann - 28 juni 2010 22:21

Haha ärligt talat jag funderar på om inte sjukvården börjar bli miljonär på mig?
För det känns som om det enda jag gör hela tiden är att besöka sjukvården det började med
Vårdcentralen för allergiskreaktion på hårfärg

Sjukhus för att testa vilka ämnen jag inte tål

Sjukhus för att skriva ut recpet

Sjukhus för att avläsa mitt hårfärg "allergitest"
Vårdcetralen inann hårfärg för Svininfluensa spruta

Ungdomsmottagning för rådgivning
Ungdomsmottagning för sätta i en hormonspiral
Sjukhus för Ppd test

Sen så kommer det nog fler besök på sjukhus när man minst anar

Men allvarligt talat sjukvården samt köpa medeciner har jag bara gjort hela tiden känns det som, min nya shopping kanske?

Men men nog om det jag städade min ena gaderob idag och det bestod av bara jacker och jag tror nog jag behöver köpa ännu fler kartonger för ni vill inte veta hur många kartonger jag har använt nu för jacker haha.

Men allvarligt, jag har bloggtorka och vet inte vad jag skriver om längre snart så jag avslutar här och bli inte arg eller något jag vet inte ens vad jag ville komma fram till med detta inlägget utan kände mer "JAG MÅSTE SKRIVA"


Av Ann - 27 juni 2010 23:54

Det är banne mig fan livsfarligt att åka till Liseberg ärligt talat:O Pengarna försvinner kors och tvärs sen är det inte lika roligt längre enligt mig själv (Sorry om jag är glädjedödare) men det är min åsikt i alla fall men men nu är det nog sista gången på länge jag åker dit och nästa gång jag åker så ska det vara lite mer väl planerat för denna gången var det bara en impuls sak så well well.

Nu är det dessutom 15 fucking day left to Stockholm då ska jag avslöja senare vad det handlade om!

Well nu då?  Kanske dags att sova så att jag orkar pallra mig upp ur sängen imorgon och prata med min F hoppas han kommer in dock...
//A

Av Ann - 26 juni 2010 18:24

Yeye som sagt igår var det midsommar kanske inte en enda kotte missade det?
Det är ju tradition att vi tjejer plocka 7 sorters blommor under tystnad och sen lägger det under kudden för att drömma om sin blivande right?
Men jag tycker att i mitt fall behövdes inte sen är jag inte så tradition av mig så det spelar ingen roll.

I alla fall så hade jag två konstiga drömmar inatt och det första handlade om en viss person (Åh nej inget med ex/strul att göra om många tror det). Bara några få vet vad jag pratar om sen vem personen är med, i alla fall jag drömde att jag och han åkte med hans båt längst med bohuskusten och uppåt och trivdes som fisken vi hade bara så mysigt att jag inte ville tillbaks hem.

Sist inte minst drömde jag att min F hade kommit hem och att jag mötte honom på flygplatsen...
Det blev då en kärt återseende i drömmen jag tog hans bil och körde ner till flygplatsen för att hämta hem honom och när jag såg honom så sprang jag allt jag kunde för att ge honom pussar och kramar så att han tappade balansen och ramlade rakt ner på golvet och i drömmen hade jag dessutom glädjetårar.

Typiskt jag hatar att drömma sånna drömmar för det känns som om det tar mig rätt hårt  och jag blir besviken med tanke på att det är ju trots allt ett tag till innan han kommer hem...
Finns nog inte ord nu hur jobbigt det är nu att inte kunna prata, umgås med varandra, krama om honom, pussa honom när jag vill..Hade han bara varit hemma då jävlar säger jag bara...


P.s Detta är till en viss person: Du kommer inte lyckas provocera mig mer, ge bara upp skiten nu i stället...För vet du vad som är värst? Jag sitter och skrattar åt dig samt tycker synd om dig! Visst nu när jag skriver detta låter det som om jag bryr mig men det stämmer inte...


//A





Av Ann - 24 juni 2010 22:17

Dagen innan midsommar. Vilken deprimerande dag. och imorgon lär bli ännu värre. Jag var jätteglad när jag såg att jag skulle jobba kväll, nu ångrar jag mig rätt hårt kan jag ju säga.. Hör överallt om hur folk planerar in hur deras midsommar ska bli, hur kul de kommer ha osv..
Jag kommer istället springa runt och arbeta på kvällen, vara helt slut sen och har ingen aning om vart jag ska ta vägen.
Mammi + pappi kommer inte vara hemma, bror åker iväg, syster ska ha fest.
Hah det blir en lyckad midsommar, eller kanske det mest lyckades hitintills? Aldrig riktigt haft någon bra midsommar, kvinna påminde mig nyss om min bästa som tydligen var förra året. Den kvällen var MYS, men annars tycker jag inte om den dagen. Bara massa sup och det har jag tröttnat på. Jag hade gärna viljat spendera den med en pojkvän, men som det ser ut nu finns det ingen pojkvän, så det får bli J bara!

Jag är helt tom i skallen, egentligen cirkulerar det för många tankar, men det stängs av på nåt knepigt sätt, och det är jävligt skönt :)

Ha en trevlig midsommar alla, det hoppas jag på att ha :*
// Puss J

Av Ann - 24 juni 2010 20:53

Ärligt talat kan man vara mer deprimerande som jag är just nu? Här sitter jag ensam i mitt rum och av någon anledning lyssnar jag på Tomas Ledin på spotify varför jag gör det vet jag inte?
Men en sak är säker jag har ingen sommarkänsla nu allt är bara så utjatat så att jag spyr ärligt talat.
När jag menar utjatat samma fråga om och om för varje år "vad ska du göra till midsommar"
Svar: Ne det blir antingen Varberg eller tex Smögen, grilla umgås med kompisar säg mig något nytt i stället eller?

Men men i alla fall så minns jag förra året vid denna tiden på kvällen minns jag inte vad jag gjorde men det jag vet är att jag och fröken J befann oss en bit utanför stan och hade det riktigt trevligt som bestod av skratt.

Sen dagen efter åkte vi hem till henne och käkade midsommarmat+donken mat och sist men inte minst åkte vi tillbaka in till stan och möte upp A och S handlade och packade hela bilen full med alkhol och mat för att senare bege sig ner till Varberg riktigt trevligt var det =)
Det var nog min bästa midsommar för det var allt från skratt, tårar, sen att vi blev blåsta på taxinotan minnen säger jag bara.


Men detta året är allt annorlunda ingen sommar är sig likt brukar man säga, mest av allt önskade jag att min F kunde vara hemma men det dröjer ett tag men det kommer en dag då vi båda är hos varandra igen...

Vet ni vad jag funderar på att göra denna sommaren som jag gjorde på nyår? Om det inte är att sova bort dagen? Aja vi får se vad som händer...

Men nu är det inte långt kvar cirka 18 dagar kvar sen är jag tillbaks till Stockholm! Efter den dagen då ska ni få reda på vad det är jag har gått och hållt hemligt...
//A

F jag saknar dig sjukt mycket kom hem....


Ovido - Quiz & Flashcards